Det ar for den kanslan jag lever

Nat som jag saknar pa alla must do- listor och nat som aldrig star med i guidebocker eller Lonely Planet, det ar nat sa simpelt som att bara strosa barfota i vattenbrynet langs med nan paradisstrand. Turkost vatten, vit sand, vit himmel. Frihet sa langt ogat nar. Vem bryr sig om politik, matriella ting eller pengar? Dar och da existerar ingenting mer an kanslan av total livskvalite. Det ar for den kanslan jag lever.

Idag fick vi lamna sjukhuset pa Koh Samui. De sista timmarna klattrade vi bada pa vaggarna, bade den tillfrisknade patienten och jag. Att skriva pa sin statusrad pa Facebook att vi overnattat pa thailandskt sjukhus skapade en del uppstandelse. Ursakta for det!

Nu bor vi pa ett ratt lyxigt stalle pa Chewang, den storsta stranden pa Koh Samui. Det marks ganska rejalt att Samui ar den storsta turist-on i Thailand efter Phuket. Det ar lite for exploaterat for oss, aven om vi gillade den lilla shoppingen vi gjorde pa eftermiddagen. Vi ar fortfarande for mesiga nar det galler att pruta, men vi kopte i alla fall 10 dvder for cirkus 150 sek. Koper man fler sa oker ju oddsen for att piratkopian ska vara okej liksom.

Imorgon lamnar vi val turistiga Samui och styr vidare mot Phi Phi som hort sa mycket om.

Peace,
Hanna


Kommentarer

Här kommenterar du mitt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som kan se den, ingen annan)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0