"Good guys go to heaven, bad guys go to Pattaya"

...star det pa t-shirts som saljs pa gatorna har.

Och det stammer tyvarr allt for val. Overallt ser vi dessa vasterlandska man (ofta/alltid 40-50+, smafeta/olmage och tunnhariga) i sallskap med thaikvinnor (unga, smala och vackra). Nog for att matte aldrig varit mitt starkaste amne, men den ekvationen kan jag for mitt liv inte fa att ga ihop! Det ar det samsta med Pattaya.

Det nast samsta ar att allt det genuina med Thailand som vi foralskat oss i pa oarna, ar precis urvattnat har. Har far man leta efter thaikak for 60 baht (15 sek...). Jag vill kaka thaimat fran en obegriplig meny pa thai hos nan liten gumma. Inte bestalla fran en svensk meny pa "Hasses bar". Vi ar i Thailand for christ sake!! Mc Donalds, Burger King, KFC & Starbucks har vi inte heller saknat.

Men nu ska vi inte vara alltigenom negativa. Det finns bra grejer med Pattaya ocksa. Vart lyxiga hotell, tex. Vi bor alltsa for 106 sek per natt. Da har vi minibar pa rummet, ac, pool, frukost och golfbana inkluderat! 4 shoppingcenter ar inte helt fel heller. Men dom som sager att det ar billigt i Thailand har aldrig lopt amok inne pa valdigt europeiska Zara, som jag gjorde. Slutligen var jag med om den underbaraste klippningen i vardshistorien idag. For 100 sek fick man tvatt, huvudmassage, klippning av en superbra kille (tror aldrig jag vart sa snygg i haret!) och styling. Allt superlyxigt!

Sa nu kan vi ju faktiskt ta och aka hem. Vi syns pa lordag darhemma!

Hanna

Kommentarer

Här kommenterar du mitt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som kan se den, ingen annan)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0