Närkontakt med Nemo med mera i paradiset Phi Phi

Ärligt talat, jag har inte riktigt förstått vad alla thailand- lovers snackar om. Kanske är det för att vi blivit bortskämda med stränder och palmer under de här 5 månaderna, men jag tyckte liksom inte att det var nåt extraordinärt med Thailand. Det var ända tills vi kom till Phi Phi Island.

Phi Phi ar nämligen ett paradis med stort P! Det var värt varenda baht och varenda liten skumpig buss/båtfärd för att komma hit. Här snackar vi vacker natur så man smäller av, bländande kritvita stränder, turkost vatten (ja, det är klyshigt jag vet) och ja...bara en sån mysig atmosfär. Tack vare detta står man ut med värmen. Trodde aldrig att jag skulle säga det, men nu är det faktiskt FÖR varmt här. Nätterna är värst, då vi endast har en liten klen fläkt som inte hjälper mycket. Är avis på alla killar som komma undan med att gå runt i bar överkropp. Visst, det är ingen som hindrar mig från att gå i bar överkropp, men ja, ni fattar. Inte riktigt samma grej som tjej.

Det första vi gjorde här på Phi Phi var att springa på vår vän James, som är en av britterna vi hängt med på både Koh Phangan & Koh tao. "Oh my God!" utbrast han, och vi var lika chockade vi. Ingen hade nån aning om att den andra skulle hit, samtidigt dessutom!

Idag, hmmm...måndag (?) har vi varit ute på en heldagstur med båt. Vi fick en helt otrolig upplevelse för ynka 500 baht. Antalet gånger vi snorklat under den här resan får inte längre plats på handens fingrar, men det här var den bästa snorklingen nånsin! Grunt, kristallklart vatten, koraller och hundratals fiskar! Vi såg en hel Nemo- familj i en annemon, drakfiskar och en hel del annat som jag inte kan namnen på. Helt underbart var det i alla fall. Stannade även på flertalet paradisstränder, bland annat stranden från Leonardo DiCaprio- filmen "The Beach".

Ikväll har vi ätit superstark supergod curry (min mun är fortfarande bortdomnad) och imorrn åker vi vidare mot nästa destination: Koh Chang. Vi är ju inte direkt kända för att ta den enkla vägen, så vi ska ta oss till andra änden av det här landet imorrn. Kommer ta en sisådär 24 timmar med buss, allt som allt.

Ni kan börja tillverka välkomna hem- plakaten, städa mitt rum och puffa till kuddarna i soffan - om mindre än 2 veckor är vi (vare sig vi vill eller inte) hemma igen.

Hanna


Kommentarer
Postat av: Kerstin Österberg

Jag får väl köpa lite färggranna akvariefiskar o släppa i dem här i Herta så att du kan få snorkla. Välkommen hem till kölden, fem grader! Kerstin

2010-05-10 @ 20:40:12
Postat av: NIco G

aaaah vad harligt allt later!!! men vet du vad det basta ar froken Banan? SNART ses vi, och aaaah vad jag langtar! Och just det, om du lever ett sa dar fuskigt liv och hinner hem till din brors bal vill jag be dig om en tjanst: ta en maaaassssa kort pa min bror med ;) Puss och tack pa forhand!

2010-05-11 @ 01:11:58
URL: http://nicoochlinagoeswest.blogg.se.

Här kommenterar du mitt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som kan se den, ingen annan)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0